Lost

21 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag hebben we 's ochtends lekker rustig aan gedaan en geregeld dat we morgen naar Koh Chang kunnen, een eiland in de buurt. We gaan daar slapen in een jungle bungalow en ik ben erg benieuwd! Zal wel anders zijn dan ons luxe hostel nu.. Toen we net Bangkok in wilden gaan, begon het enorm te regenen. Een bui hier is gelijk een stort bui en onderweg naar de boot moesten we ook nog een aantal keer schuilen. We gingen naar Wat Pho, de grootste liggende buddha van Thailand (46 meter lang). We waren per ongeluk een boothalte te vroeg uitgestapt, waardoor we nog erg ver moesten lopen door een smal marktje. Eerst kwamen er karretjes voorbij, toen een scooter en op het laatst zelfs een motor, terwijl met z'n tweeen naast elkaar lopen al nauwelijks te doen was. Twee blaren later kwamen we aan op onze bestemming. Het tempelcomplex was erg groot en het duurde even voordat we de 46 meter lange liggende buddha hadden gevonden. Het was allemaal erg mooi en indrukwekkend (al denk ik dat ik aan het eind van deze reis geen buddha meer kan zien..) Kim en ik hadden echter ontbijten geskipt, dus rond half 6 begonnen we toch wel honger te krijgen. In de buurt van de buddha zaten gelukkig genoeg eettentjes en we hebben lekker pad thai met garnalen gegeten voor iets meer dan €2,5 pp. Van de prijzen hier sta ik nog steeds versteld. Na het heerlijke eten wilden we terug naar huis met de boot. Eerst moesten we met een pontje naar de overkant, want verklaarde waarom we er eerst te vroeg waren uitgestapt. Aan de overkant lag een andere toeristische trekpleister van Bangkok, Wat Arun, waar we toen even hebben rondgelopen, voordat we de boot naar ons hostel pakten. We zijn nog hopeloos verdwaald op de weg van de boot naar ons hostel. Toen we een verkeerde afslag namen zijn we zelfs iemands huis ingelopen, maar vonden uiteindelijk gelukkig wel een 7/11 waar we wat boodschapjes konden doen. Eigenlijk wilde we naar een Thaise boxwedstrijd, maar vanwege de crematie van de koning waren de wedstrijden afgelast. Dat de koning binnenkort wordt gecremeerd merk je overal. Er hangen grote spanddoeken met zijn foto in het zwart en ook op veel andere plekken is zijn beeltenis te zien. Verder zie je veel oranje bloemen, de kleur van de koning.

Morgen gaan we naar Koh Chang, eindelijk relaxen!

Liefs, Fauve