Bye Bye Love

20 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Zo. Toch maar een verhaal vanuit het warme Azie! Ik ben op het moment in de backpackersstraat van Bangkok, Khao San Road. Lekker voorspelbaar net als 90% van alle andere backpackers in Bangkok. Voor het authentieke Thailand moet je hier niet zijn, wel voor de goedkope sandalen (ik heb nu al spijt dat ik teva's heb gekocht..), broekjes, shirtjes, chicken kebab en geroosterde insecten. De insecten heb ik lekker laten liggen, maar de chicken kebab smaakte goed!

Even terug naar het begin. Al bijna een jaar geleden kregen we het idee om te gaan backpacken als we in de wachttijd van onze coschappen zaten. 18 oktober was het dan zover: onze vlucht van Dusseldorf naar Bangkok met een korte stop in Kiev met Ukranian airlines, niet verrassend de goedkoopste vlucht die erbij zat. Ondanks dat ik nog zo had gezworen dat ik me dit keer beter zou voorbereiden dan toen ik naar Australie ging, lees: niet m'n tas inpakken de ochtend zelf, was dat wel precies hoe het weer ging. Sommige dingen leer je gewoon nooit. Ik had de dag voor vertrek diploma uitreiking en vlak daarvoor al m'n spullen in de was gegooid en er vergeten uit te halen, dus helaas moest alles toch de droger in de volgende ochtend en in de tas.

Zo emotioneel als ik was toen ik naar Australie ging, zo rustig was ik nu. Ik weet niet of het kwam omdat ik het al een keer gedaan had en wist dat ik het wel kon, of omdat ik dit keer niet alleen ga maar samen met Kimberly. Hoe dan ook, geen tranen dit keer en dat was toch wel fijn!

De vlucht was best prima, behalve dat mijn kipsalade van de coop in m'n tas was ontploft door het luchtdruk verschil, ik niet kon slapen dankzij oa bierdrinkende Russen die achter ons zaten en ik twee uur voor de landing misselijk werd en dat bleef tot we in het hostel waren. Maar dat was alles:)

Op het vliegveld van Bangkok hadden we dankzij grabtaxi snel een taxi gevonden die ons naar het hostel heeft gebracht. Na een paar dagen Bangkok ben ik er een beetje aan gewend, maar in het begin dacht ik echt dat we elk moment een ongeluk konden krijgen. De Thaise rijstijl is toch wel anders dan we in Nederland gewend zijn en de chauffeur manouvreerde zich net als iedereen door het verkeer alsof er niemand anders reed. Waar je in NL eerst in je spiegel kijkt en dan je knipper aanzet als je kan gaan, zet je hier gewoon je knipperlicht aan als je wil gaan en dan ga je gewoon. Gek genoeg laten de meesten je er gewoon tussen. Ik was blij dat ik niet hoefde te rijden, want ik denk dat ik dan nu nog steeds achter een vrachtwagen had gehangen.

We slapen in een hostel best ver buiten het toeristische centrum, maar met een taxi/tuktuk/boot is alles goed te doen. De eerste dag hebben we niet veel gedaan. We zijn eerst lekker gaan douchen en toch maar even gaan slapen, want na niet geslapen te hebben in het vliegtuig gooi je alle goede adviezen tegen jetlag toch maar overboord. Om 15:00 zijn we op zoek gegaan naar een pinautomaat en na 6 pogingen lukte het ons om te pinnen. Toen hebben we het vieste ijsje ooit geprobeerd. Het zag er zo lekker uit en was typisch Thais maar niet te vreten helaas. Dus voortaan laten we de Durian ijsjes links liggen.
's Avonds zijn we om de reis goed te beginnen naar de rooftopbar van het Marriott hotel gegaan. Het voelde eerst een beetje onwennig om met de taxi vlak voor de deur af te worden gezet en waarna de deur door mensen van het hotel wordt opengemaakt. Als je dan op je slippertjes uitstapt heb je toch het idee dat je ze een beetje teleurstelt. Maar toen we 10 minuten later boven van een Lychee Martini en een Thai Mojito zaten te genieten met uitzicht op 1000 lampjes, was dat ongemakkelijke gevoel snel weg. Het was echt heerlijk om daar even tot rust te komen ver boven alle chaos van Bangkok. Na een taxiritje terug waarbij Kim voor tomtom mocht spelen omdat de chauffeur geen flauw idee had waar we ongeveer moesten zijn, konden we eindelijk lekker lang slapen.

Vrijdagochtend hebben we eerst lekker uitgeslapen en ontbeten met vers fruit. Vervolgens hebben we een fietstour gedaan met Co van Kessel door de smalle straatjes van China Town. Als we geen gids hadden gehad die de weg kende, waren we daar nooit gekomen. Er was een soort vegan festival bezig waar allemaal kaarsen en wierrook werden gebrand. Verder was er zoveel te zien en te ruiken. Teveel om op te noemen, maar zeker een aanrader als je ooit in Bangkok bent. De gidsen spraken goed Engels en je kwam op plekken waar je anders nooit zou komen, in een tempel met de grootste zittende buddha van Bangkok en de flower market.
Na de tour zijn we met een andere Nederlandse nog even teruggelopen naar het vegan festival en kwamen we na een mooi rondje weer uit bij het beginpunt. Kim en ik wilde eigenlijk naar Thai boxen maar we kwamen erachter dat er die avond geen wedstrijd was, dus toen zijn we mee gegaan naar Khao San Road. Van onze teva's begonnen we allebei toch blaren te krijgen, dus we hebben daar nieuwe sandalen gekocht. Verder heeft Kim nog genoten van een Thaise massage waarbij er zelfs een Thai op haar ging staan. Aangezien ik al spastisch word als er iemand naar m'n nek kijkt, heb ik deze toch maar geskipt.

Dat waren de eerste daagjes Bangkok! Zondag willen we naar een eiland in de buurt om even te ontspannen na de drukte hier en dan komt Stijn al volgend weekend weer aan.

Liefs,
Fauve

1. Annemieke:
    23 oktober 2017
    Ha lieverd, Leuk hoor dat je toch weer een fijne reisblog doet. Zo'n uitgebreide beschrijving is een mooie aanvulling op de foto's op de Polarsteps app van Kimberly. Geniet! Xxx