Girls on the beach

1 november 2017 - Ko Kut District, Thailand

We zitten nu in de trein op weg naar Chiang Mai! We waren helaas net iets te laat met plannen, dus de nachttrein zat al vol. Genoeg tijd dus om weer even wat te schrijven, voordat ik echt hopeloos achterloop. We waren tot woensdag 25 oktober op Koh Chang en zijn daarna verder gegaan naar het prachtige Koh Kood!

Koh Kood, 25 oktober-29 oktober

Toen we naar Koh Chang gingen, lazen we in de Lonely Planet wat over de eilandjes in de buurt. Onder Koh Kood stond iets over paradijselijke stranden en rust, dus dat was waar we heen gingen. Kim werd helaas misselijk toen we in de taxitruck zaten naar de haven toe, dus heeft de boottrip deels horizontaal doorgebracht. We hadden gekozen voor de slowboat die om 9 uur vertrok en ook nog langs Koh Wai en Koh Mak ging. Koh Wai was niet meer dan een strand. Er was geen pier en mensen moesten daarom vanuit de boot op een vlot klimmen wat vervolgens naar de kant werd getrokken. Erg avontuurlijk, maar ik was blij dat wij nog even mochten blijven zitten! Op Koh Mak moesten we twee uur wachten en hebben op het strand ontbeten met noodles.
Ons eetritme is een beetje in de war en meestal hebben we pas vrij laat honger. Ook heeft Kim al een paar keer d'r bord niet opgekregen, wat uitzonderlijk is. Het zal de hitte wel zijn, want wat we eten is echt heerlijk. Ik ben helemaal verslingerd aan Pad Thai met garnalen! Of gewoon rijst met garnalen in zoet zure saus. Als er garnalen in zitten is het eigenlijk al lekker.

Om 13:00 gingen we met de speedboat naar Koh Kood. We stapten als laatsten in de boot en als het aan het Russische meisje had gelegen dat net voor ons instapte, stonden we nu nog steeds op de pier, want ze was erg bang dat we op het laatste fijne plekje gingen zitten en liet ons er bijna niet door. Sommige mensen.. We kwamen nu terecht naast drie slecht opgevoede Franse jongetjes van 6 jaar die een uur lang hebben lopen stoeien en Kim als stootkussen gebruikten. Gelukkig deed de speedboat er iets korter over dan de slowboat en hebben we het allemaal overleefd.
Iedereen werd bij z'n resort af gezet en sommige zagen er echt prachtig uit. Dan wilde je er eigenlijk achteraan lopen en doen alsof je erbij hoorde. We hadden nog niks geboekt maar wel een dorm uitgezocht waar we wilden slapen. Bij de allerlaatste stop op de meest onparadijselijke pier op een rivier vlakbij de zee mochten we eruit. Op de pier stonden mensen van het High Season resort te wachten op hun gasten, voor wie alle bagage werd gedragen. Wij mochten lekker ploeteren met onze backpacks en toen konden we ook nog eens ons hostel niet vinden. Na 20 minuutjes in de hitte bleek dat de duikshop waar we langs 10 minuten eerder langs waren gelopen ook het hostel was. Het werd gerund door een hele aardige Thaise met twee aanhankelijke katten, Josh en Fatboy, die de helft van de tijd op ons bed doorbrachten. Nadat we ons hadden geinstalleerd (lees: de inhoud van onze backpacks over de hele kamer hadden verspreid), hebben we lekker op het strand gelegen en gezwommen. Het strand was nog geen 5 minuten lopen van het hostel en hoorde deels bij de resorts, maar je kon er wel gewoon gaan liggen gelukkig. Zo voelde het toch nog een beetje als luxe :)

De rest van de dagen op Koh Kood hebben we lekker rustig aangedaan. We zijn naar een mooie waterval gelopen 45 minuten van het hostel af. Je kon daar ook lekker zwemmen en omdat het net na de regentijd is, viel er nog flink wat water naar beneden. Bij de waterval kwamen we Nederlanders tegen die heel toevallig ook uit Nijmegen kwamen en één daarvan woonde zelfs om de hoek. Het is een kleine wereld. Later zijn we nog met hen naar de Sunsetbar geweest, de place to be op vrijdagavond. Een andere vriend van hun was op z'n zachts gezegd apart en hoe meer rum erin ging, hoe aparter hij werd. Maar het was een gezellige avond. De scooterrit naar huis hebben we echter afgeslagen, aangezien de tweede fles rum toen we gingen inmiddels ook halfleeg was en de gesprekken er niet coherenter op werden (iets met random gebruik van de woorden ongeremde celdeling). Gelukkig was het niet zover lopen.
Verder zijn we gaan kajakken op de rivier naar de waterval toe en op zee. Je verbrandde echt levend, maar het was wel heel mooi. Een Duitser in ons hostel had de dag ervoor gekajakt en had het over een verlaten strand. Zover waren wij helaas niet gekomen, maar we hadden wel even lekker gezwommen tussendoor.
Al met al was Koh Kood heerlijk tot rust komen en lekker zwemmen. Op de laatste avond hadden we (weer) garnalen gegeten en waren we naar een bar met livemuziek geweest als perfecte afsluiter. Zondagochtend was het weer tijd om terug te gaan naar Bangkok en daar Stijn te zien!